Akuten

- Inlägget publicerat 2013-08-24 klockan 00:57:00
 
Idag har man varit på akuten då mor råkade klämma min hand i en bildörr men som tur var så tog ringen den största smällen. Gjorde svin ont och vi visste inte hur det såg ut under ringen men blödde det gjorde de. När jag hade sprungit in och mött far i hallen så fick han för sig att springa ut och hämta en rostig tång som han skulle klippa bort ringen med men det gick inte då jag ej kunde trycka ut den så det blev en glipa mellan fingret och ringen. Även Simon fick en chock då han såg hur chockad och ledsen jag var, "Det är inget att fundera på, kör in till akuten." sen erbjöd han sig att han kunde köra in mig men han hade redan planerat annat så vi sade att han kunde åka iväg och fixa sitt så mor ringde till Anna som körde oss in. 
När vi kom in tog vi en nummerlapp och direkt kom sköterskan och sa vårt nummer, när jag kom in och satte mig på britsen tog jag bort påsen med frusna bär och den andra sköterskan sade till mig att försöka få av ringen med tvål. Sade då ; Men det kommer ju svida i såret om jag tar tvål och svaret jag fick var ett ja. Så jag försökte men det gick inte. Då hämtade den andra sköterskan en läkare och en AT läkare som skulle klippa upp ringen och med dem kom en annan sköterska och en annan läkare. Så vi var då 8 personer inne i det lilla rummet. När läkaren och AT läkaren lyckats klippa upp ringen så skulle vi åter igen försöka få av den. Vi började med att "böja" med fingrarna, sedan naglarna, AT läkaren tog då 2 gem och skulle försöka med dem men det gick inte, vi försökte med tvål och sedan tänger. Första gången med tängerna tappade AT läkaren greppet så han var nära på att klämma mig men så gjorde vi ett nytt försök och då fick jag ut fingret ifrån ringen. Sköterskan frågade om de skulle röntga fingret men då sade den ena läkaren att de ej behövdes då han "drog" tillbaka fingret och frågade om det gjorde ont. Men de tejpade ihop ringfingret med långfingret i alla fall.

På väg hem från akuten stannade vi till på Royal Thai i Bromölla för lite mat, gud va mätt jag blev! Och när vi hade kommit hem gick vi en runda med hundarna, trodde jag skulle kräka så mätt jag var.hehe
 
Tackar Anna för att hon ställde upp och körde oss in, sällskapet på Royal thai och för kvällsrundan. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0