Sjukvårdsupplysningen

- Inlägget publicerat 2013-08-26 klockan 13:28:00

Distriktsköterskan hade visst slutar när jag kom bort där så jag ringde sjukvårdsupplysningen istället där hon sa att jag ska ha fingret lindat hela tiden när jag berättade att jag luftade det då och då. En gång varje dag ska jag linda in fingret med kompresser som jag ska ha doppat i alsollösning och ha på fingret i 1 timme så att det suger ut all skit. Så att inte lederna i fingrarna blir drabbade sen att jag skulle bli bättre i fingret om några dagar. Sen skulle jag besöka sjuksköterskan på skolan eller distriktsköterskan.

Jag fick ej bada i pool med klorvatten för det skulle öka till infektion istället skulle jag bada i havet då saltvatten tar bort all smuts och skit som kan ha hamnat i såren. Min tanke var : Vem badar nu ? det är ju svinkallt! Ja om man inte åker utomlands.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag badade i havet i lördags :)

Svar: Jasså, det var kul för dig men själv tror jag inte det är många fler som är som du och badar i havet när det är kallt.
Lina Liljedal

2013-08-26 @ 16:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0