Hiss & Diss

- Inlägget publicerat 2013-07-16 klockan 15:34:00
Veckans hiss
Har ju då varit vår road trip.
Hem -> Ullared -> Stockholm -> Härad -> Halmstad -> Hem. Men det finns även en diss med Ullared och det är de personer som snor andras kundvagnar.
 
Jag och mor hade kommit till herravdelningen då jag ställde mig och kollade på två tröjor till Simon, när jag vände mig om och skulle lägga ner tröjorna så var kundvagnen borta. Jag gick då ut och hämtade en ny för att jag hade glömt numret på vagnen. Den nya vagnen fotade jag innan jag ställde den bredvid mor medans jag sprang omkring och plockade på mig det som hade blivit tagit med min förra kundvagn.
 
 
 

Veckans diss.
Är människor som tar hela tiden men inte kan ge tillbaka. Ett exempel som jag får höra ofta är " ingen bjuder oss, varför är inte vi bjuda ? " Jag själv bjuder och bjuder men får ingenting tillbaka och då är det ganska självklart att jag har börjat tröttna på vissa personer i min omgivning.
 
Och så har vi de som slänger iväg ett sms, när man svarat så skriver de ingeting mer. Typ " Vad gör du ?, Är du hemma ?"  Så det är bara det man ska ha reda på, om en person är hemma eller vad den gör och sen inte höra av sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0