Illa beteende

- Inlägget publicerat 2013-10-22 klockan 16:22:00
En dag skulle jag och Simon upp och äta middag hos en vän som jag och en annan person har gemensam. Denna personen hade blivit ovän med mig under sommaren för ett gruskorn kan man säga, jag ville lösa det men det ville inte hen.  När vi skulle på middagen i alla fall så stod hen och gjorde grimaser bakom min rygg och det speglade sig i fönstret så jag såg.En vän där gav mig lite uppmärksamhet genom att prata med mig och det verkade hen inte tycka om så hen var vid mig hela kvällen kändes det som och typ skulle se till att jag blev utfryst. Hen blängde på mig och betedde sig allmänt illa. Men jag visade ingeting förutom att jag var tystare än vanligt för jag har växt ifrån det där tramset.

Nu i skolan så blänger / stirrar hen och min vän har lagt märke till det så hon står och stirrar tillbaka på hen. Ska jag gå förbi så vänder sig hen och hens vänner sig så det står i mot mig när jag kommer. Bryr mig inte så jag går bara förbi, tror de att jag är rädd för dem eller ?. Nej det är jag inte, jag tycker inte om beteendet. Speciellt inte när hen slänger ur sig saker mot äldre människor, så himla pinsamt! Stod och gjorde grimaser mot min mormor när hon hade ryggen i mot, vem fan gör något sådant ?! En person som ger sig på äldre som inte gjort dem ett skit har ingen respekt.

Jag vet om att man inte kan tycka om alla människor.

Sen finns det ju de personer som skaffar konton på sociala medier och är rädda för att människor ska gå in på deras sida och slänga ur sig en kommentar i tomma intet ( alltså inte kommentera utan säga tillexempel " gud vad ful för sig själv inne på sitt rum eller till en vän" ) Säg vilka ungdomar som inte gör det i dagens läge, och om man nu är så rädd för vad folk ska tycka så tycker jag att man då inte ska skaffa sig ett konto på några sociala medier.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0