Under 2013

- Inlägget publicerat 2014-01-03 klockan 02:22:06
I början av året flyttade vi ut ifrån Råby där vi bodde i min mormors hus tills det blev sålt. Lyckades låsa oss ute också en gång så när mor skulle åka ut med Simons bror med en massa nycklar för att se vilken som passa krockade de med en älgkalv.
Var och kollade på kong christian rallyt med folk. :)
Tältade nere vid sjön med Simon och nere i hålan med mor.

Fick en ny kamera, stativ, väska, objektiv, minneskort och en liten högtalare man har i nyckelknippan utav mor och far. :)
En utav mina första bilder jag tog med min Canon Eos 7D. :)
Inskaffade mig en dator till i somras så nu har jag en i reserv i fall om min skulle gå åt skogen. Köpte även en extern hårddisk som används väl. :)
Testade mitt nya objektiv, då de berättade att fågelfotografer använder den sortens.
Var på bio med Simon och kollade på fast & furious 6. :)
Varit på den årliga loppisen i Näsum. :)
Firade morsdag borta i kiosken med familjen, farfar,farmor och mormor. :)
Min klass vann karnevalen 2013. :)
Var i stan och på sweden rock där jag hittade grymt mycket kläder och annat. :)
Var ute på sjön oftare än vad jag brukar och kul var det. :)
Grillade med vänner och hade det trevligt som attan. Måste göras 2014 också! :)
När man samlade ihop ett gäng att spela brännboll och att det sedan blev fler och fler som började vara med var otroligt kul.
Tittade på The Lone Ranger på bio. :)
Vi åkte till Ullared där jag och mor shoppade loss medan far och Simon låg i husvagnen. :) Efter Ullared åkte vi upp till Stockhom där Linus var och då passade Simon på att köpa bil. :) Skedde även en bilolycka på vägen upp dit. På vägen där ifrån åkte vi till en crossbana där far skulle sköta tidtagningen. :)
Passade på att bränna mig men absolut inte bli brun.
Jämke hade 50års jubileum. Blev en träningshelg och sång på kvällen. :) + att mor och far firade årsdag så fick smyga iväg med bilen när far skulle köpa blomma till mor. :)
Umgicks väldigt mycket med denna tjejen också. Drog och badade, spelade kubb, tältade i trädgården, hade grillning, fester och var ute och gick.
Var på kusinträff och träffade mors kusiner och trevligt folk. :)
Drog till stranden, spelade boll, kastade boll och badade. :)
Sommarjobbade hos far. :)
Var på bio och kollade på Grown Ups 2. :)
Inte långt där efter drog vi och kollade på The Wolverine. :)
Var på Bellas Place och tittade på Det kliar på hakan. Filmade även och lade upp på min youtube kanal. :)
Vi drog och spelade minigolf, jag förlorade men spelar man med roliga människor så blir det kul. :)
Jag klämde fingrarna i en volvo 140, så fick skjuts av Anna in till akuten där det var kaos på min sida av skynkena. Men som tur var tog ringen den största smällen. Dock var jag orolig då det blödde under ringen.
Jag hade nykter kräftskiva med folk man brukar vara ute på sjön med eller träffa på fester. Anna träffar man varje dag då vi är ute och går eller hon kommer hit och myser. :)
Fick en blomma utav Bosse som tack. :)
Senare var man på kräftskiva hos farmor och farfar då man träffade trevligt folk. :) Håkans dotter och min kusin Nellie.
Började skolan igen med kära klasskamrater. :)
Frid, Oskar och Emil hade gjort en tårta och kreativa var dem. ;)
Var på dragracing i Malmö med mor och Simon. :)
Var på vikinga marknaden i Näsum, lyckades handla detta året med. :)
Fixade priserna på Jämke och på kvällen gjorde Linda pannkakor. :)
Åt grymt mycket kantareller i år, ÄLKSKAR KANTARELLER!
Var på gäddträffen men lyckades inte få någon fisk men åndå så fick jag en keps då de tyckte att jag såg ut att frysa om huvudet. :)
Var ute och gick med Anna, mor och de nya grannarna. Första gången man träffade dem. :) Blev lite höstfotografering i en kohage. :)
Jag stod för maten ett antal gånger detta året men att ge sig på dessa räkorna. Testa sig fram är det bästa och ja det gjorde jag. Gott blev det också. :) Och så kommenterar min kusin på Instagram tror jag det var att när hon flyttar hem ifrån så ska jag laga mat till henne. ;) haha
Blivit mycket ätande på Royal Thai och Thaivagnen i Bromölla. Har min standard mat på olika matställen. :)
Hade halloweenfest men den lyckades bli förstörd. 
Var på öppet hus och blev jagad av en lärare. hehe :)
Var på Näsums Hjulrunda och där jag handlade lite och tog en lott. :)
 
Som jag sedan vann på. En grymt bra plattång!
Vi firade Morgans 50 år på steakhouse.
Var i stan och julhandlade med bror, Frid, Linda och mor. :)
Jag stod för maten, såklart man drar till thaivagnen då. :)
Vi firade jul hemma helt själva för första gången.
Den 25e åke vi upp till farmor och farfar på den årliga middagen och efter det blev det bio.
Firade sedan in det nya året med vänner. :)
 
Var på nitro circus i Malmö också, har bara videos där ifrån dock..
 
Men detta har varit ett toppen år, mycket har jag hittat på med folk, tiden har bara sprungit iväg. Jag hoppas att detta året blir lika bra som det förra men varför inte få det att vara bättre än det förra ?. :) Super duper långt inlägg då jag har många bra stunder med alla människor. Har inte tänkt på att jag använt kameran så mycket. Varit på så många evenemang som möjligt för att förgylla mina dagar med minnen. :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Varför inte åka med på lite tävlingar och ta bilder! De jag så i detta in lägg var sjukt snygga;) ??

Svar: Jo får börja göra det. (:
Lina Liljedal

2014-01-03 @ 09:09:14
URL: http://www.mxhadda.blogg.se
Postat av: Trees, mamma i London

Härliga bilder!! Ser ut som en dunderår ;)

Svar: Ja, ett super bra år. (:Tack så hemskt mycket. (:
Lina Liljedal

2014-01-18 @ 13:34:28
URL: http://mangofisk.blogg.se/
Postat av: Ronja

Åh vilka härliga bilder :) ser ut som ett bra år det där!

Svar: Tack så hemskt mycket. (:Ett bra år var det ja. (:
Lina Liljedal

2014-01-18 @ 14:19:48
URL: http://rustandstardust.blogg.se/
Postat av: Hedda Rönnlund

Superfina bilder!:)

Svar: Tack så mycket. (:
Lina Liljedal

2014-01-18 @ 15:13:58
URL: http://hheddar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0